واگذاری آزمون مدارس نمونه دولتی و سمپاد به استان ها در راستای تمركززدایی انجام شد
نوشته شده توسط : zwembril

'عبدالامیر عرفی' در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا تمركز زدایی را مهم ترین هدف این اقدام از سوی وزارت آموزش و پرورش عنوان كرد و افزود: از این پس طراحی سوالات و نحوه برگزاری آزمون از سوی ستاد مدیریت خواهد بود چرا كه در سال های گذشته، برخی از خانواده ها و دانش آموزان نسبت به برگزاری و طراحی سوالات اعتراض ها و ابهاماتی داشتند.

وی با بیان اینكه با واگذاری این آزمون به استان ها بسیاری از این مشكلات برطرف خواهد شد، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش نقش نظارتی را ایفا خواهد كرد و نقش اجرایی از جمله ثبت نام، صدور كارت، طراحی سوال، برگزاری آزمون، تصحیح اوراق، اعلام نتیجه و تجدیدنظرهای احتمالی به استان ها واگذار می شود.

رییس مركز سنجش آموزش و پرورش یادآور شد: پیش از این، آزمون های مدارس نمونه دولتی و سمپاد در دو نوبت برگزار می شد كه هزینه های قابل توجه و مضاعفی را برای وزارت آموزش و پرورش و خانواده ها در بر داشت و با این اقدام از صرف هزینه های اضافی جلوگیری به عمل آمد.

عرفی ادامه داد: همچنین دانش آموزان برای شركت در دو آزمون مدارس نمونه دولتی و استعدادهای درخشان ثبت نام می كنند و براساس نمره ای كه كسب خواهند كرد شرایط حضور آنها در یك یا هر دو مدرسه فراهم خواهد شد.

اجتمام ** 1788*





:: برچسب‌ها: معماری , پاریس , عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 357
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: